HANNAH. V POHYBU OD ROKU 91. - Magic Peru

Magic Peru_01.jpg Magic Peru_02.jpg Magic Peru_03.jpg Magic Peru_04.jpg
Magic Peru_05.jpg Magic Peru_06.jpg

MAGIC PERU- LET´S GO TO LIVE THE LEGEND

A je to tady, jsme na prahu další výpravy naší „super group“! Každoročně se sjíždí naše parta drtičů, nejen piva, vína a slivovice, ale především hor a cest za dobrodružstvím do nejrůznějších koutů světa. O tom, jak to všechno začalo se snad bude možnost rozepsát později, ale podstatné je to, že za pár dní, přesněji 23.6.2016, vyráží naše grupa za magickými zážitky do Peru, země superlativů, kterou snad není potřeba ani představovat. Na úvod bych alespoň jmenovitě, s uvedeným rokem opotřebení, představil krátce členy naší „expedice“ do jižní Ameriky.

Je nás celkem 12. Jako každý rok jsem na začátku plánování vyhlásil, že přes počet 6 se nechci dostat ani omylem, ale za ty roky už to nikdo nebere vážně a tak si říkám, že v 12 se nebudeme bát vlka nic.J Jedeme ve složení: Vojta Rada (30), Jirka Sonnenschein alias Sonny (27). Dále trio Jenů: Honza Michna (26), Honza Kopidol (33) a trio završuje nestor naší expedice Honza Hruda (57). Dále Ivo Panek (35), Marcel Skalický (35), následují naše grácie Jana Matysíková (29), Gabča Satinová (34) a Věra Janků (34) alias Drahoš, Jiřina Hrudová (54) a Michal Došek (29), tedy moje maličkost. Před začátkem expedice se pravidelně pokoušíme alespoň někteří setkat a trek naplánovat.

Jelikož jsme povětšinou jihomoraváci, ač trénovaní na výdrž v moravském trojboji (pivo, víno, slivovice), nebude nám to nic platné, protože nížiny Moravy se nedají s výšinami Peru srovnávat a hned první dny budeme muset navyknout vyšším nadmořským výškám, vydáváme se před odjezdem podle svých časových dispozic na aklimatizační treky. Začínáme v Tatrách, vrchol Satan (2421 m) a ledopády ve Slovenském ráji.

Následuje pokus o Grossvenediger (3 666 m), kde jsme však na samotný vrchol z důvodu špatného počasí nezvládli a tak jsme vyvrcholili alespoň částečně na vedlejší Weißspitze, (3300 m).

Po návratu jsem díky celkovému vyčerpání onemocněl zákeřnou mononukleózou. Vyčerpání bylo způsobené mimo jiné broděním závějemi po prsa bez sněžnic, protože nám „velezkušení“ horalové na parkovišti pod Taurami řekli, že sněžnice určitě nebudou potřeba, tak je sebou nemáme vláčet a já jim velmi rád uvěřil a zátěž ponechal v autě, za což jsem byl po zásluze potrestán. Diagnóza pro mě nebyla příjemná. Byl jsem takřka měsíc na nemocenské s doporučením ½ roku odkladu sportovních aktivit, což se moc neslučovalo s faktem, že bych měl za 2 měsíce dobývat vrcholky And. J Naštěstí jsem se dal dohromady a budu věřit, že kondička i zdraví vydrží.
Aklimatizační fáze byla završena 10.6, kdy byl z důvodu špatného počasí podniknut tak trochu zrychlený, jednodenní výstup několika členů skupiny na Grossglockner (3798) s návratem druhý den do Brna.

Expedice Magic Peru 2016 začíná dnes 23. 6. Část partie s dřívějšími letenkami končí již 14.7, druhá se vrací 17.7. Začínáme ne moc chtěnou novinkou.  Z důvodu úspor jsme se rozhodli dojet na letiště do Amsterodamu autem, protože vyčkávání na super výhodnou cenu letenky z Vídně mělo přesně opačný efekt, než jsme čekali. Co čert nechtěl, včera Vojta volal, že jeho hýčkaný lanďák klekl a úpí zrovna v servisu, takže se budeme muset rozhodnout až na poslední chvíli a když tak hledat alternativu v podobě busu z Prahy. No ještě uvidíme, dobrodružství se musí jít hold naproti.

Expedici dělíme pro účely cesty na dvě menší skupinky podle toho, jaké kdo má letenky.   Přibližně ve dvanáct hodin 23.6 se naše cesty dočasně rozejdou a doufáme, že se ve zdraví sejdeme všichni i se svými bágly v Limě 24.6 večer. Cesta bude asi útrpná. Přesedáme v Londýně, Madridu a Mexiku. Plán je takový, že jakmile doputuje náš vzdušný koráb do Limy, strávíme noc na letišti a druhý den ráno přeletíme hned do historického centra Peru Cusco.

Jen ve stručnosti ještě nastíním plán naší cesty. První část expedice chceme nasávat atmosféru a kulturu Peru. Přitom se postupně aklimatizovat.

Naše putování tedy bude zhruba následující:

Lima – Cusco – Matchu Pitchu – Titicaca – Colca canyon – Arequipa – Paracas.

V druhé části bychom chtěli okusit krásy pohoří Cordillera Blanca a prozkoumat národní park Huascarán. Zde nás zaujaly vrcholky Nevado Pisco (5752 m) a Chopicalqui (6354 m). S lezením nad 5 000 m nemáme nikdo moc zkušeností a tak uvidíme, zda se nám hory dovolí nahlédnout na chvíli do jejich království.

Během expedice, na které se materiálovým sponzoringem podílí i Hannah, za což tímto děkujeme, se pokusíme sdílet svoje zážitky a fotografie.

Na instagramu nás můžete sledovat jako: @magicperu

V Brně, 23.6.2016

oblékáme repre...

Letem světem

30.01.2017

cestovatelský festival v Plzni...